سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاهو مسنجر، نامی اشنا در نرم افزار های چت اولیه

یاهو مسنجر را خیلی از ما ها ردسال های گذشته استفاده می کردیم شاید می توان ان را در 15 سال گذشته پیشتاز در زمینه چت و حتی شاید اولین برنامه چت دانست که شما می توانستید با ااشتن ای دی افراد با انها ارتباط برقرار کنید. یاهم مسنجر با امکان ارسال عکس، نمایش اخرین زمان انلاین بودن و چت کردن بعد از 20 سال فعالیت در سال گذشته فعالیت خودش را پایان داد و سرور های ان قطع شد چرا که دیگر کاربری نداشت و تقریبا اکثر افراد از برنامه های جایگزین چت مانند واتس اپ استفاده می کردند.

اشتراک‌گذاری پرونده (تا 1 گیگابایت): کافی‌است فایل‌های مورد نظر را (تصویر، فیلم، آهنگ و نرم‌افزار) با موس برداشته و در پنجره گفتگو قرار داد.

پخش برنامه‌های رادیو: می‌توان از میان هزاران پایگاه اینترنتی رادیویی به برنامه‌های مورد علاقه گوش داد یا حتی یک رادیوی اینترنتی ساخت.

پنهان‌سازی: می‌توان شناسه کاربری را برای برخی از دوستان روشن و برای برخی دیگر در حالت خاموش گذاشت.

ایجاد ظاهر دلخواه: می‌توان از شکلک‌های متحرک، انیمیشن‌های سخنگو و صداهای گوناگون استفاده کرد.

از جمله امکاناتی که Yahoo messenger در اختیار شما قرار می دهد امکان گفتگوی صوتی با دوستان و آشنایان شما در Yahoo می باشد . اگر شخصی را که می خواهید با آن گفتگوی صوتی داشته باشید در لیست شما قرار دارد کافیست بر روی نام آن دوبار کلیک کنید و اگر می خواهید با شخصی از اتاق Chat گفتگو کنید نیز بر روی نام آن دوبار کلیک کنید تا پنجره ارسال پیغام ظاهر شود حال بر روی دکمه Voice کلیک کنید تا این امکان فعال گردد ، اکنون می توانید با پایین نگه داشتن دکمه Talk با شخص مورد نظرتان گفتگو کنید .

از لحاظ سرعت و روان بودن اجرا، یاهو توگتر هنوز کمی کار دارد، اما یک ویژگی جذاب به نام Smart Reminders در آن وجود دارد که شاید در اپلیکیشن دیگری ندیده باشید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید برای هر پیامی در گروه تعیین کنید که در زمان و تاریخ خاصی به صورت اعلان برای کلیه‌ی اعضا به نمایش در بیاید.

«ما میدانیم که طرفداران وفاداری در سراسر دنیا داریم که هنوز از یاهو مسنجر برای صحبت با دوستانشان استفاده می‌کنند چرا که این سرویس جز اولین سرویس‌ها و اپلیکیشن‌هایی به شمار می‌رود که به چت و گپ دوستانه یا کاری اختصاص دارند. با این حال از آنجایی که چشم انداز ارتباطات گروهی در حال تغییر است، ما تصمیم گرفته‌ایم که ابزار ارتباطی جدیدی بسازیم تا بتواند تمامی خواسته‌‌های کاربران را به راحتی فراهم آورد.»

برنامه یاهو مسنجر به صورت رایگان در سایت یاهو قابل دسترسی است. به این صورت که پس از اینکه وارد سایت یاهو شدید باید از قسمت بالا سمت راست گزینه  Messenger را کلیک کرده و وارد صفحه مسنجر شد، البته با کلیک کردن بر روی همین گزینه ها در این صفحه هم امکان پذیر است.

انتقال فایل ها همیشه کار دشواری بوده است، در صورتی که بخواهید یک عکس یا یک آرشیو بسته شده از آلبوم جدید گروه یکی از بهترین دوستانتان را بفرستید تنها می توانید فایل ها را از دسک تاپ یا جستجوگر ویندوز کشیده و بردارید. در این صورت باید آنها را به طور مستقیم بر روی پنجره یاهومسنجر بیندازید تا کار انتقال آنها انجام شود یا از کلید send file استفاده کنید. اگر هم فکر می کنید با کشیدن و برداشتن فایل ها مشکل دارید یک دستور فایل را تحت منوی Action، ارسال (Send) کنید. قید و بندهای ملاحظات اینترنتی اندازه فایل شما را به میزانی که ارتباط اینترنتی دوستتان قادر به کنترل آن است، محدود می سازد، اما مسنجر با خرسندی این امکان را به شما می دهد که فایل ها را با هر اندازه ای منتقل کنید.

یه کار جالب یادتون می دم برای مطمئن شدن از اینکه طرف مورد نظر Invisible است? یا این که اصلا Online نیست (مربوط به یاهو مسنجر) این سوال بسیاری از افراد است که نمی دونند دوستشان واقعا آنلاین است یا نه... من از اینجا از تمام کسانی که همیشه به حالت مخفی (Invisible) می آیند روی خط معذرت می خواهم چون از این به بعد این کار معنی ندارد و باید همه به حالت آشکار روی مسنجر ظاهر شوند... خب حرف زدن بسه ! کار رو شروع می کنیم :